Reklamacje
I.
Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji dotyczącej
zakupionego za pośrednictwem Sklepu Artykułu w przypadku stwierdzenia
uszkodzenia lub zniszczenia Artykułu w przesyłce lub przesyłki, wady
fizycznej lub prawnej Artykułu.
1. Klient zobowiązany jest
sprawdzić przy odbiorze zamówienia stan przesyłki, w obecności
przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę. W przypadku stwierdzenia
uszkodzenia lub zniszczenia Artykułu w przesyłce lub przesyłki Klient
może odmówić odbioru przesyłki, podając przyczynę odmowy odbioru
przesyłki, lub spisać w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego
dostawę protokół wskazujący uszkodzenia i zabezpieczenia przesyłki.
2.
W przypadku stwierdzenia wady fizycznej lub prawnej Artykułu
Konsumentowi przysługuje, według jego wyboru, prawo żądania obniżenia
ceny, odstąpienia od umowy, naprawy albo wymiany Artykułu na wolny od
wad.
3. W przypadku składania reklamacji Klient powinien odesłać
wadliwy artykuł przesyłką pocztową na adres Sprzedawcy z dopiskiem
„reklamacja”, dołączając/wysyłając drogą elektroniczną formularz
reklamacyjny znajdujący się poniżej.
4. Reklamacja powinna zawierać co najmniej dane wskazane w druku reklamacji.
5.
Reklamowany artykuł Klient odsyła do Sprzedawcy na swój koszt. W
przypadku uznania reklamacji, koszty odesłania artykułu zostaną
Klientowi zwrócone przez Sprzedawcę.
6. Sprzedawca rozpoznaje
reklamacje w terminie 14 dni liczonych od następnego dnia po dniu
zgłoszenia reklamacji otrzymania reklamowanego artykułu, informując o
jej wyniku Klienta na adres e-mail. W przypadku nie ustosunkowania się
do żądania wskazanego w reklamacji we wskazanym terminie uznaje się
reklamację za uznane.
7. Klient, będący konsumentem ma prawo do
złożenia reklamacji z powodu wady fizycznej lub prawnej Artykułu w ciągu
2 lat od daty wydania Artykułu, pod warunkiem zawiadomienia Sprzedawcy o
wadzie Artykułu w ciągu roku od dnia stwierdzenia wady fizycznej
Artykułu.
Klient będący konsumentem posiada m.in.
następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
1.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
2.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w
sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
3.
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu
między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy
powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Zwrot produktów/odstąpienie od umowy
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA PRZEZ KONSUMENTA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
I. Prawo odstąpienia od umowy
1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w
którym weszli Państwo w posiadanie Artykułu lub w którym osoba trzecia
inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie
Artykułu.
3. Celem skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, muszą
Państwo poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od
niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo o
odstąpieniu może zostać wysłane pocztą, pocztą elektroniczną lub
doręczone osobiście).
4. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone według wzoru formularza (odstąpienie od umowy).
5.
Termin do odstąpienia od umowy jest zachowany jeżeli wyślą Państwo
oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy, o którym mowa w ust. 1.
6. Prawo do odstąpienia od umowy
nie przysługuje w przypadku umowy, której przedmiotem świadczenia jest
rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu
opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu.
II. Skutki odstąpienia od umowy
1. W
przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie
otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa
sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie
później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa
decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
2. Proszę
odesłać lub przekazać nam Artykuł będący przedmiotem umowy niezwłocznie,
a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali
nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany,
jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
3. Zwrotu
płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie
zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie
poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
4.
Informujemy, że możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu
otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
5.
Informujemy, że odpowiadają Państwo za zmniejszenie wartości rzeczy
wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
W razie wątpliwości, zapraszamy do kontaktu pod adresem e-mail: [email protected] lub telefonicznie: +48 505 295 555. Udzielimy Ci wskazówek, jak szybko i bezproblemowo przeprowadzić reklamację.
DRUKI FORMULARZY: